FOKUS linjen

Fokus 1 & 2

Hvad er Fokuslinjen?

Fokuslinjen er et tilbud for særligt interesserede og engagerede musikskoleelever – ikke kun for de ældste eller dygtigste.

Fokuslinjen er opdelt i Fokus 1 og Fokus 2, hvor Fokus 2 er for de mere erfarne og øvede elever. Om du kan tilbydes at komme på Fokus 1 eller 2 vurderes af Fokuslærerne.

På Fokuslinjen får du ekstra soloundervisning hver uge, og fællesundervisning og aktiviteter i fx hørelære/teori, musikforståelse, sammenspil, arrangement/komposition, performance, og meget andet.

Fokus 1 - Hovedfag (40 min.), Fokushold (90 min.)

Fokus 2 - Hovedfag (50 min.), Fokushold (90 min.), Hørelære & teori (60 min.)

Der følger et ansvar med at være Fokuslinje-elev: Du skal deltage i fælles aktiviteter og koncerter, og du skal øve dig. Hvis du synes, det lyder spændende, så tag en snak med din lærer om det. Din lærer skal nemlig indstille dig til optagelse til Fokuslinjen. Aftaler om optagelse, eller skift fra Fokus 1 til 2, foregår i slutningen af sæsonen, typisk i maj måned.

Hvis du vil høre mere om Fokus kan du skrive til:

mia@guldborgsund.dk
Michael Axen