Big Band

Blæserline er musikskolens sammenspilstilbud for blæserelever – men orkestret er åbent for alle som spiller på et blæserinstrument og kan læse noder, begyndere såvel som øvede.

Repertoire
Vi spiller og hygger med dejlig musik, ofte i specialskrevne arrangementer for netop vores besætning. Vores repertoire består af klassiske favoritter for harmoniorkester, svingende perler for Big band, populære hits fra for- og nutid, stemningsfuld filmmusik og folkemusik fra hele verden.

Koncerter og aktiviteter
Vi er et aktivt orkester og deltager i mange forskellige koncerter i løbet af året. Vi spiller fast sammen med Drumline (ca. 1 gang om måneden), vi deltager i julekoncerter og årskoncerten på Nykøbing F. teater, vi samarbejder med musikskolens guitar- og strygeorkestre og med nabokommunernes blæserensembler.

Målgruppe
Vi er p.t. ca. 15 deltagere i alderen 12-70 år fordelt på klarinet, saxofon (alt, tenor og baryton), trompet, trækbasun og euphonium.

Nye medlemmer
Vi har altid plads til nye medlemmer. Vi er fleksible med niveau- og aldersinddeling. Kontakt endelig underviserne for at høre mere, og kom med som gæst til en prøve!
Det foregår på musikskolen i Nykøbing, Skolegade 3C.

Er eleven tilmeldt instrumental- eller sangundervisning på musikskolen er tilbuddet gratis.

Johannes Nilsson, saxofon- og klarinetlærer