Guitarorkester

Guitarorkestret “Guldstrenge”

Guitarorkestret ”Guldstrenge” er for elever på begynder og mellem-niveau. Man kan dermed starte i guitarorkester allerede i løbet af den første sæson, eller når man har spillet guitar et par sæsoner.

Vi vil spille sammen i forskellige musiske genrer, og lave tværfaglige projekter med sangere, strygere og andre instrumenter. Ved de store koncerter slår vi os sammen med det øvede guitarorkester.

Vi dyrker fællesskabet gennem musikken, og spiller koncerter både på musikskolen og ”ud af huset”. Det er sjovt og lærerigt at gå til guitar, men det er også spændende, at komme her og bruge alt hvad man har lært, og samtidig få nye venskaber.
Vi fokuserer på teknik og position med instrumentet på den klassiske guitar, samt nodelæsning på flere niveauer.

Undervisere
Mille Bureau og Troels Frost

Guitarorkestret for de øvede

Guitarorkestret for øvede, er et tilbud til de guitarelever, der har spillet flere år, og er fortrolige med den grundlæggende teknik og nodelæsning.
I dette ensemble spilles alle genrer af musik, dog med fokus på fingerspil-teknik.

Vi arbejder med detaljerne i musikken, som dynamik og tempi, samt helheden i opførelsen.
Det gælder nu ikke kun om at spille, men også om hvordan man spiller.

Vi spiller ambitiøst og målrettet. I ensemblet for de øvede handler det både om at dele glæden ved musikken, og om at have fokus på sin egen udvikling.
Ensemblet deltager i Musikskolens store arrangementer.

Mille Bureau

Er eleven allerede tilmeldt instrumental- eller sangundervisning på musikskolen, er deltagelse i guitarorkestrene gratis.