Musik og rytmik i indskolingen

Musikken rundt

Med Musikken rundt tager vi dit barn med rundt i musikinstrumenternes verden.

Vi spiller og synger, vi undersøger og arbejder med musik, teori og instrumenter, vi fordyber os, øver os, og vi har det sjovt!
Med udgangspunkt i dit barns og holdets nysgerrighed, kreativitet, motorik og temperament, kommer vi godt i gang med musikken. Vi skaber et musikalsk fællesskab, og vores eget band/orkester.

For hvilke elever?
Musikken rundt er for elever fra 1. til 5. klasse
Vi møder med sikkerhed tre instrumentfamilier; Blæser-, strenge- og tangentfamilien, samt stemmen.
Eleven kommer til at spille guitar, violin, blokfløjte og keyboard, og kommer til at synge. Eleven spiller et nummer på hvert instrument, samt et hvor eleven synger. Til hvert nummer får eleven et instrument med hjem til lån, da han/hun skal øve hjemme. Der er selvfølgelig respekt for et ”nej tak”, til f.eks. sang, men vi vil opfordrer til at prøve, da holdet netop er en rundtur i musikkens verden.
Når alle har haft alle instrumenter med hjemme, hilser vi på de instrumenter der er i musiklokalet.

Betingelser
Eleven behøver ikke have kendskab til instrumenterne på forhånd.
Undervisningen foregår i hold á 5 elever og varer 45 minutter.
Undervisningen foregår som udgangspunkt på skolen og ligger så vidt muligt i umiddelbar forlængelse af skoledagen. Oprettelse af holdene på de forskellige skoler er afhængig af elevtilmeldinger. Begrænset antal pladser.

OBS! Går eleven til instrumentalundervisning på musikskolen er Musikken rundt gratis.
En elev, på max 7 år, der går til Musikken Rundt kan også gratis være med i Guldklumperne, børnekoret for de 4-7 årige. En elev på 8+ år kan gratis være med i Guldkoret.

Undervisere

Henriette Holck