Guitar

Guitaren findes både i en akustisk og elektrisk udgave, og gør sig godt i alle typer musik. Den fås i forskellige størrelser, og kan derfor tilpasses elevens alder. Uanset om du drømmer om at være klassisk solist eller lejrbålets konge, er guitaren helt sikkert noget for dig.

Når man går til guitar på Guldborgsund Musikskole, lærer man både at læse noder, spille akkorder og fyre den vilde solo af. Vi arbejder med stort set alle genrer – lige fra klassisk til hård rock. Det sociale aspekt er et vigtig element i det at gå til guitar, og man vil hurtigt blive en del af skolens mange sammenspilstilbud.

Guldborgsund Musikskole rummer utallige sammenspilsmuligheder, og guitaren er deltagende i stort set dem alle. Vi tilbyder alt lige fra dedikerede guitarsammenspil (typisk 4 til 8 guitarister), over pop/rock/jazz orkestre til det store klassisk funderede Junior Orkester. Koncerter, samvær og hygge er essentielle begreber på Guldborgsund Musikskole – og guitaren er med hele vejen.

Guitarlærerne anbefaler, at man starter til guitar fra man er 6 til 7 år gammel. I den alder er både grov- og finmotorik udviklet nok, til at kunne håndtere instrumentet. Men vi er naturligvis altid åbne for elever der er yngre; man må blot forvente, at undervisningen i så fald mere har karakter af læring gennem leg.

Mille Bureau, Troels Frost, Morten Thomassen, Casper Gyldensøe og Lasse Knudsen.